नेपालको
पूँजी बजारलाई सुधार
गर्दै जाने क्रममा
नेपाल धितोपत्र बोर्डले
हालसालै "धितोपत्र दर्ता तथा
निष्काशन नियमावली, २०७३" र
"धितोपत्र खरिद (सार्वजनिक
निष्काशन) सम्बन्धी निर्देशिका २०७३"
जारी गरेको छ।
बोर्डले २०७३ माघ
देखी धितोपत्र खरिद
(सार्वजनिक निष्काशन) सम्बन्धी निर्देशिका
२०७३ लागू हुने
जनाएको छ। उक्त निर्देशिका लागू भए पश्चात धितोपत्रको
प्राथमिक निष्काशनमा Application Supported by
Blocked Amount (ASBA) प्रणाली शुरुवात हुनेछ। यो
व्यवस्था पश्चात पूँजी
बजारको प्राथमिक निष्काशनमा
गुणात्मक परिवर्तन हुने अपेक्षा
गर्न सकिन्छ। यो
लेखमा आस्वा (ASBA) प्रणाली
के हो, यो प्रणाली अन्तर्गत लगानीकर्ताले
धितोपत्रको सार्वजनिक निष्काशनमा खरिद
कसरी गर्नु पर्छ
लगायत धितोपत्र खरिद
(सार्वजनिक निष्काशन) सम्बन्धी निर्देशिका
२०७३ का यावत बिषयमा चर्चा
गर्न गैरहेको छौं।
धितोपत्र
खरिद (सार्वजनिक निष्काशन)
सम्बन्धी निर्देशिका २०७३, अन्तर्गत
धितोपत्र खरिद कार्यको
हाल भैरहेको व्यवस्थालाई
पूर्ण रुपमा रूपान्तरण
गरिएको छ। विश्वको
धेरै देशमा प्रचलनमा
आइसकेको आस्वा प्रणालीको
नेपालमा लागू गर्न
लागिएको मोडल भने
Securities Exchange Board of India (SEBI) ले
तयार पारेको मोडलबाट
अप्नाइएको हो। यो
प्रणालीमा धितोपत्र सार्वजनिक निष्काशन
क्रममा लगानीकर्ताले आवेदन
दिन चाहेको कित्ता
बराबरको रकमलाई लगानीकर्ता
कै खातामा रोक्का
गर्न लगाएर, धितोपत्र
खरिदको आवेदन दिनुपर्ने
हुन्छ। निष्काशन तथा
बिक्री प्रबन्धकले लगानीकर्ताको
विवरण प्रशोधन गरेर
धितोपत्र बाँडफाँट गरे पश्चात
आवेदक लगानीकर्तालाई बाँडफाँट
गरिए बराबरको रकम
मात्र लगानीकर्ताको खाताबाट
कट्टा गरी बॉंकी
रकम उक्त खातामा
रोक्का फुकुवा गरिन्छ।
धितोपत्र
बोर्डले हालसालै धितोपत्र
खरिद (सार्वजनिक निष्काशन)
सम्बन्धी निर्देशिका २०७३ बमोजिम
दरखास्त संकलन कार्य
गर्न इछ्युक देहाय
बमोजिम योग्यता पुगेको
बैंक वा वित्तीय
संस्थालाई अनुमतिपत्र को आवेदन
पेश गर्नका लागि
आव्हान गरेको छ।
(क)
नेपाल राष्ट्र बैंकबाट
“क” वा “ख” वर्गको इजाजतपत्र प्राप्त गरी
नेपाल राष्ट्र बैंकले
तोकेको न्यूनतम चुक्ता
पूँजी कायम गरेको,
प्रति शेयर चुक्ता
पूँजी भन्दाप्रति शेयर
नेटवर्थ बढी भएको,
(ख)
कम्तीमा पाँच वर्ष
सञ्चालनमा रहेको र
कम्तीमा पछिल्लो दुई
वर्ष खुद नाफामा
सञ्चालनमा रहेको,
(ग)
निष्कृय कर्जा पाँच
प्रतिशत भन्दा कम
रहेको, नेपाल राष्ट्र
बैंकबाट समस्याग्रस्त घोषणा
भएको भए त्यसको
फुकुवा भएको तीन
वर्ष पूरा भएको,
(घ)
काठमाण्डौं उपत्यका भित्र कम्तीमा
चारवटा शाखा कार्यालय
भएको, धितोपत्रको सार्वजनिक
निष्काशन गरी सूचीकृत
भएको,
(ङ)
बैंक/वित्तीय संस्थाको
प्रबन्धपत्र वा नियमावलीमा
धितोपत्र खरिदको दरखास्त
संकलन सम्बन्धी कार्य
गर्न सक्ने व्यवस्था
उल्लेख भएको । तर प्रबन्धपत्र
वा नियमावलीमा उक्त
व्यवस्था नभए पनि
यो निर्देशिका प्रारम्भ
भएको एक वर्षसम्म
यस निर्देशिका बमोजिम
धितोपत्र खरिदको दरखास्त
संकलन सम्बन्धी कार्य
गर्न अनुमती दिन
बाधा पुग्ने छैन
भनेर धितोपत्र बोर्डले
जनाएको छ। माथी उल्लेखित सम्पूर्ण योग्यता
पुगेका बैंक वा वित्तीय संस्थाले दरखास्त
संकलन केन्द्रको रुपमा
बोर्डको अनुमति लिएर
कार्य गर्न सक्नेछन।
लगानीकर्ताको खाता रहेको
बैंक वा वित्तीय
संस्थाले उक्त अनुमति
नलिएको वा अनुमति
लिन आवश्यक मापदण्ड
पूरा नगरेको अवश्थामा
आस्वा प्रणाली अन्तर्गत
आवेदन दिन, दरखास्त
संकलन केन्द्रको रुपमा
कार्य गर्न अनुमति
प्राप्त बैंक वा वित्तीय संस्थामा लगानीकर्ताले
खाता खोल्नु पर्ने
हुन्छ। तत्कालको लागि
भने लगानीकर्ताले पुरानै
प्रणाली अनुसार नगद
वा चेक बुझाएर
पनि आवेदन दिन
पाउनेछन।
आस्वा
प्रणालीको लागि हाल
भरिदै आएको भन्दा
अलग्गै किसिमको खरिद
आवेदन फारम बोर्डले
तयार पारेको छ,
जसलाई निर्देशिकाको अनुसूची
४ मा राखिएको
छ। यो दरखास्त
फारममा आवेदकले फोटो
टास्नुपर्ने बाध्यताको पनि अन्त्य
गरिएको छ। उक्त फारम
भरेर दरखास्त संकलन
केन्द्रको रुपमा काम
गर्ने आफ्नो खाता
भएको बैंक वा वित्तीय संस्थामा लगेर
बुझाउनु पर्ने हुन्छ।
जुन कार्य बिध्युतिय
प्रणाली (अनलाईन सिस्टम)
बाट पनि सम्पन्न
गर्न सकिन्छ। तर
त्यस्तो सेवा संकलन
केन्द्रको कार्य गर्ने
सबै बैंक वा वित्तीय संस्था प्रदान
नगर्न पनि सक्छन।
यद्दापी आस्वा संगैको
अनलाईन सिस्टमले गर्दा
प्राथमिक निष्काशन एक नयाँ युगमा प्रवेश
गरेको मान्न सकिन्छ।
धितोपत्रको
प्राथमिक निष्काशनको क्रममा हाल
निष्काशन तथा बिक्री
प्रबन्धकलाई चेक प्रशोधन
गर्न, संकलित रकम
नेपाल राष्ट्र बैंकको
खातामा स्थानान्त्रण र
फिर्ता गर्न, धितोपत्र
बॉंडफाँट पश्चात फिर्ता
भुक्तानी पूर्जा र
चेकको छपाई गर्न
लामो समय लाग्ने
गरेकोमा उक्त कुनै
पनि कार्य गर्नु
नपर्ने भएकाले धितोपत्र
बॉंडफाँटमा हाल लाग्दै
आएको समय भन्दा
निक्कै छोटो समयमा
नै धितोपत्रको बॉंडफाँट
हुन सक्छ। प्राथामिक
निष्काशनको क्रममा लामो
समयसम्म ठूलो पूँजी
होल्ड हुने गरेकोमा
सो समय समेत
छोट्टिन जानेछ। विध्यामान
प्रणाली अनुसार प्राथमिक
निष्काशनको लागत उच्च
रहेको अवश्थामा आस्वा
प्रणाली शुरु भए पश्चात निष्काशन
तथा बिक्री प्रबन्धकको
विविध कार्य छोट्टिन
जाने हुनाले लागत
घट्न जाने निश्चित
छ। हाल लगानीकर्ताबाट
संकलित रकममा प्राप्त
ब्याजको ८०% रकम लगानीकर्तालाई नै दिनुपर्ने
प्रावधानमा आस्वा प्रणालीमा
लगानीकर्ताले आफ्नो खातामा
भएको रकमको सम्पूर्ण
ब्याज आफैले प्राप्त
गर्ने छन् । बैंक तथा
वित्तीय संस्थामा रहेको
खाता सम्बन्धित खातावालाले
मात्र रोक्का गर्न
पाउने हुँदा यो
प्रणालीले छद्मभेषी लगानीकर्ताहरुलाई निरुत्साहित
गर्दछ।
धितोपत्र
बोर्डद्धारा जारी प्रेस
विज्ञप्ती अनुसार हाल
'क' र 'ख' वर्गका बैंक
वा वित्तीय संस्थालाई
मात्र आस्वा प्रणालीमा
समावेश गर्ने र यस्को सफल
कार्यान्वयन पश्चात दायरा
बृद्दी गरी 'ग' वर्गका वित्तीय
संस्थाहरुले समेत अनुमति
लिई संकलन केन्द्रको
कार्य गरी आस्वा
प्रणालीमा जोडिन सक्छन्।
उक्त समयसम्मका लागि बोर्डबाट संकलन केन्द्रको अनुमति लिन नचाहने वा लिन अयोग्य र सबै
'ग' वर्गका वित्तीय संस्थामा खाता हुने लगानीकर्ताले आस्वा प्रणाली अन्तर्गत आवेदन
दिन बैकल्पिक खाताको व्यबस्था गर्नु पर्ने हुन्छ। साथै आस्वा प्रणाली अन्तर्गत लगानी
गर्न चाहाने लगानीकर्ताले केही निश्चित सेवा शुल्क दरखास्त संकलन केन्द्रको रुपमा कार्य गर्ने बैंक
वा वित्तीय संस्थालाई बुझाउनु पर्ने हुन्छ। यी सबैका बाबजुद पनि आस्वा प्रणाली अन्तर्गत
लगानीकर्ताले परिवर्तनको महसुस गर्न सक्ने कुरा धेरै हुनेछन। जसरी फुल डि-मेटेरलाइज्ड
(पूर्ण अभौतिक) शेयरको मात्र कारोबार गत बर्षको माघबाट हुन थाल्यो र धितोपत्रको दोश्रो
बजारको रुपान्तरण भएको आभाष भयो, त्यसरी नै आस्वा प्रणालीको कार्यान्वयनको यो
Transational Phase को समाप्ति पश्चात लगानीकर्ताले
नेपालको धितोपत्रको प्रथामिक बजारको रुपान्तरण भएको महसुश गर्नेछन।
अजय ढुंगाना
No comments:
Post a Comment